نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد
سرخط خبرها

نیمی از تماس های آتش نشانی همچنان مزاحمت است

  • کد خبر: ۴۹۲۰۶
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
نیمی از تماس های آتش نشانی همچنان مزاحمت است
سرپرست سازمان آتش نشانی مشهد: بیش از ۱۳ هزار حادثه در هفت ماه اول امسال در مشهد رقم خورده است
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در ۷ ماه نخست امسال تعداد ۴۳۵ هزار و ۶۸۷ تماس با مرکز ۱۲۵ مشهد برقرار شده که از این تعداد حدود نیمی از تماس‌ها مزاحمی بوده است. مسعود ظهوریان در گفتگو با شهرآرا با اعلام این خبر افزود: در مجموع ۷ ماه نخست امسال تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۴۰ تماس مزاحمی به ثبت رسیده که این رقم نشان می‌دهد ۵۰ درصد تماس‌های برقرارشده با آتش نشانی مزاحمی بوده است.


وقوع بیش از ۱۳ هزار حادثه در ۷ ماه

وی افزود: بیش از ۱۳ هزار حادثه در ۷ ماه اول امسال در مشهد رقم خورده است که این عدد شامل ۵۶۳۲ مورد حریق، ۳۳۸۷ مورد امداد و نجات و ۴۰۳۳ مورد خدمات ایمنی است.


خرداد پرحادثه مشهد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه بیشترین فراوانی حوادث در امسال مربوط به خردادماه است ادامه داد: در این ماه ۲۷۶۶ مورد حادثه به ثبت رسیده است. ظهوریان اضافه کرد: کمترین میزان حوادث نیز مربوط به شهریورماه با ۱۸۱۱ مورد حادثه بوده است.


۶۳۷ حریق در یک ماه

وی یادآور شد: کل تماس‌های برقرارشده شهروندان در مهرماه با مرکز ۱۲۵ به تعداد ۵۸ هزار و ۸۸۰ تماس بوده است که این تعداد تماس نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ با ۲.۸ درصد کاهش روبه رو بوده است.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد تماس باز هم بالغ بر ۲۶ هزار و ۸۵۷ مورد تماس مزاحمی بوده است تأکید کرد: در ماه گذشته تعداد ۶۳۷ مورد آتش سوزی، ۴۷۷ مورد عملیات امداد و نجات و ۴۹۰ مورد خدمات ایمنی گزارش شده است.
این مقام مسئول افزود: مهم‌ترین علل آتش سوزی در مهرماه حریق در ضایعات و زباله‌های خارج از ساختمان و وسایل نقلیه با منشأ شعله‌های کوچک بوده است. همچنین در حوزه امداد و نجات بیشترین فراوانی به محبوس شدن در آسانسور و محبوسی افراد با بسته شدن قفل در بوده است.


فوت ۵۹ شهروند

وی افزود: همچنین در این ماه در حوزه خدمات ایمنی هم تعداد زیادی دفع حشرات مزاحم، رهایی و نجات حیوانات گیرافتاده و نشت مایعات اشتعال پذیر مانند بنزین، نفت و گازوئیل گزارش شده است. ظهوریان خاطرنشان کرد: در ۷ ماه نخست امسال تعداد ۵۹ تن از شهروندان در حوادث مختلف فوت کرده اند و در این آمار تعداد ۸۲۴ مصدوم و ۴۳۶۳ مورد نجات یافته نیز به چشم می‌خورد.
وی همچنین ادامه داد: بیشترین آمار فوت مربوط به خردادماه با ثبت عدد ۱۵ و کمترین آمار فوت مربوط به مهر با ثبت ۵ فوت گزارش شده است.


۱۲۲۶ پرونده ارجاعی بازدید پیشگیرانه در مهرماه

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه تقریبا در همه ماه‌ها حدود ۵۰ درصد تماس‌های برقرارشده با آتش نشانی مشهد مزاحمت است افزود: در ماه گذشته تعداد درخواست پرونده ارجاعی از مناطق شهرداری برای بازدید‌های پیشگیرانه و نظارتی ۱۲۲۶ مورد بوده و در این ماه تعداد تأییدیه ایمنی صادرشده نیز ۶۵۴ مورد به ثبت رسیده است.
وی گفت: در ماه گذشته تعداد بازدید‌های پیشگیرانه از صنوف و اماکن پر خطر ۲۳۲۸ مورد بوده است. در این ماه ۴۲۸ مورد نظارت بر صدور پروانه ساختمان ۲۰۴ مورد صدور گواهی عدم خلاف و ۲۴۵ مورد صدور پایان کار بهره برداری در حوزه بازدید‌های پیشگیرانه و نظارتی گزارش شده است.


۴۱ هزار نفر-ساعت آموزش شهروندی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یادآور شد: در حوزه آموزش شهروندی در ماه قبل ۴۱ هزار و ۶۱۰ نفر-ساعت آموزش داشته ایم که ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر-ساعت آن مربوط به هنرستان‌ها و مراکز کارودانش، ۸۶۰۰ نفر-ساعت آموزش در مهدکودک‌ها و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر-ساعت نیز به آموزش در دانشگاه علمی کاربردی اختصاص داشته است.


کاهش ۲۹ درصدی آتش سوزی در مراکز تجاری

ظهوریان اظهار کرد: میزان آتش سوزی‌ها در تصرف‌های تجاری و کسبی در مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته ۲۹ درصد کم شده است؛ همچنین تعداد بازدید‌های پیشگیرانه از صنوف و اماکن پرخطر دراین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۳۲ درصد پایین آمده است. وی ادامه داد: تعداد کل تماس‌های برقرار شده از سوی شهروندان در فروردین ماه امسال ۵۳ هزار و ۵۷۲ مورد بوده است که از این تعداد ۱۵۱۲ تماس عملیاتی، ۲۷ هزار و ۴۱۵ تماس مزاحمی، ۱۴ هزار و ۸۵۴ تماس اشتباهی و ۴۰۰۶ تماس مشاوره‌ای بوده است.
وی تأکید کرد: بیشترین فراوانی حوادث در اردیبهشت ماه نیز به حوزه خدمات ایمنی با ۵۴۵ مورد، امداد و نجات با ۴۲۸ مورد و حریق با ۴۳۱ مورد اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس‌های برقرارشده با ۱۲۵ مشهد در ۷ ماه نخست سال مربوط به خردادماه با ۷۲ هزار و ۹۵۹ مورد بوده است افزود: این تعداد تماس در خرداد ۹۹ نسبت به خرداد سال قبل با ۶.۳ دهم درصد کاهش همراه بوده است. وی تصریح کرد: در تیرماه به تعداد ۳۹۹۵ تماس مشاوره‌ای از سوی کارشناسان ۱۲۵ پاسخ داده شده است. ظهوریان خاطرنشان کرد: در مردادماه فراوانی منابع در عملیات‌ها با ۷۰۰۳ اعزام نیرو و ۲۳۰۱ اعزام ناوگان همراه بوده است.
وی افزود: در شهریورماه تعداد ۳۰۶۸ بازدید پیشگیرانه از صنوف و اماکن پرخطر مشهد به ثبت رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->